Ekstra oppmerksomhet for Fair Play-handling

Postet av Skogsvåg IL den 21. Aug 2017

Fair Play handler ifølge NFF om «overordnede verdier, om respekt for andre mennesker og om å forsterke vennskap.» Vidare skriv NFF «Fair Play handler om hvordan vi oppfører oss mot hverandre, både på og utenfor banen.»

Det var nemleg utanfor bana det blei lagt merke til ei flott Fair Play-handling av ein Skogsvåg-spelarar. Laurdag spela samarbeidslaget Sund/Skogsvåg J17 mot Bergen Nord. Kvelden etter fekk vi denne e-posten frå motstandarlaget:

Vi var på besøk hos dere i går, og spilte 7’er kamp med vårt J17 lag. I kampens hete oppstår noe som vi opplever som en duell litt i grenseland, med den følge at vår spiller går av banen med store smerter i foten. Det gikk etterhvert bra med henne, og hun er klar for kamp igjen i dag. Men, nå er det ikke det som er poenget her.
I dag fikk jeg en opplevelse som jeg aldri har fått i løpet av mange mange år i fotballen. Det tikket inn en SMS på telefonen min. Ble veldig overrasket over det som stod der.
Der stod som følger: «Hei, lurer på om det går fint med hun som ble skadd på kampen på lørdag. Håper det går bra med hun, og at skaden ikkje var alvorlig. Med vennlig hilsen Guro Øvretveit». Nå kjenner ikke jeg deres spillere, men jeg antar at Guro Øvretveit er den spilleren som var involvert i duellen, som førte til skade.
Vil da skryte litt av vedkommende spiller. I løpet av året er vi ute for mange situasjoner, som fører til små og store skader, både på egne og motstanders spillere. Det står STOR respekt av at hun faktisk bryr seg nok til å sende denne meldingen, for å høre hvordan det går. Det er et eksempel til etterfølgelse, og vi kommer til å bruke dette som et godt eksempel på FAIR PLAY innad i gruppen/klubben vår.
Jeg har naturligvis svart på meldingen, og takket for at hun bryr seg. Håper at dere som klubb også vil «påskjønne» spilleren, på en eller annen måte. Sånne spillere skal vi ta vare på! Ønsker dere lykke til med resten av sesongen!

Vi synes dette var fantastisk flott gjort av Guro, og vi synes det var heilt på sin plass å gi ho ein liten oppmerksomhet på for å vise at slike handlingar blir verdsatt.

Guro fekk eit gavekort på på fot- og lårmasasje hos Marianns hud- og naturterapi, noko som bør komme godt med på stive fotballmuskler.

Slike holdningar som Guro viste, skaper gode forbilder og setter gode eksempel både i ungdomsfotballen og nedover i barnefotballen. Vi er stolte av å ha slike spelarar i klubben vår!