Klubbhus – Veien videre

Postet av Skogsvåg IL den 5. Sep 2017

For de som har vært innom Skogsvåg Stadion i det siste, har sett at det ikke har skjedd mye med bygging av klubbhus. Dette er heldigvis på bedringens vei.

I det siste har det gått i å vente på godkjenning av endring på klubbhuset fra to til tre garderober. Kommunen sendte i august ut godkjenning og vi har da gått grundig gjennom hvilket firma som skal stå for tømrerarbeidet. Vi har gått for Telle som lager element hos seg, som senere flyttes til Skogsvåg Stadion og monteres. Kontrakten ble underskrevet tidligere i uken, og arbeidet settes i gang nesten umiddelbart. Dette anslås å ta fra 5–10 uker.

Det gamle ballhuset rives, før elementene settes opp. Da elementer er satt opp og tak er på plass, vil det bli en del dugnadsarbeid. Innearbeidet, særlig i andre etasje, vil bli gjort på dugnad. Med god dugnadsånd kan vi få et funksjonelt klubbhus tidlig neste år. Så vi håper folket er klare til å bidra! Informasjon om dette kommer senere.

Når klubbhuset står klart, ønsker vi at dette skal være et klubbhus som er åpent for alle, så mye som mulig. Fotball på skjerm, samlingsted for barn, ungdom og de voksne – rett og slett en plass man kan «henge», både før trening, etter trening og ellers! Det vil også bli mulighet for leie av klubbhus til private arrangement. For klubbens lag vil det være et flott samlingssted for sosiale arrangement og ulike avslutniningsarrangement.

Vi håper det nye klubbhuset vil hjelpe på det å bygge god klubbkultur!