Ny solid seier for A-laget!

Postet av Skogsvåg IL den 23. Apr 2018

Det var duket for første hjemmekamp, igjen mot et lag Skogsvåg ikke har møtt så lenge minnet kan huske, nemlig Lindås. Igjen var det bare Skogsvåg-spillere i troppen, og likevel var den så stor at det ikke var plass til alle i troppen.

Det var kanskje et lite sjokk at Lindås kom ut i hundre ved kampstart; Lange baller og trykket laget høgt mot et litt rufsete Skogsvåg. Etterhvert satte kampen seg og Skogsvåg kom litt mer inn i det, men det var Lindås som fikk den første sjansen. Et godt skudd går på mål, men Kent får en neve på og slått ballen i stolpen og ut. –Et skremmeskudd fra Lindås.

Skogsvåg viste seg farlig på enkelte angrep, men etter 37 minutter kommer Øyvind Nordvik igjennom og blir stoppet ulovlig innenfor sekstenmeteren. Anders Engelsen er kald og rolig og setter straffen.
Lindås får også straffe like før pause. Denne setter de utenfor og Skogsvåg går til pause med 1-0 i en mindre god omgang fra de grønnkledde.

I andre omgang tar Skogsvåg litt mer kommando. Lindås fortsatte med en del lange baller, men et solid Skogsvåg-forsvar rydder unna det som kom. Etter 58 minutter dobler Skogsvåg med scoring av Øyvind Nordvik, og da begynner fin-spillet og målene kommer på rekke og rad. 3-0 kommer av at Øyvind Nordvik snapper ballen før keeper, runder keeper og sender en fin ball langs linjen til Ingvar Vik Nilsen som enkelt kan sette ballen i nettet.

Øyvind Nordvik som virkelig var i støtet denne kampen, var ikke ferdig enda. Han blir spilt gjennom alene med keeper av Anders Engelsen, og gjør ingen feil, 4-0. Lindås får et mål annullert for offside etter 82 minutter.

Skogsvåg er ikke ferdig med kampen enda, og rett før slutt kommer det et presist innlegg fra Jørgen Kristiansen til Tor-Erik Foldnes som nikker inn sitt første Skogsvåg-mål!

Igjen kanskje litt flatterende sluttresultat, men Skogsvåg jobber hardt kollektivt, er tett bakover og tar sine sjanser fremover.

Neste kamp er allerede på søndag, en tøff bortekamp mot Eidsvåg kl. 20.00.

Skogsvåg/Sund 2 5 - 0 Lindås

38 min - 1-0 Anders Engelsen str.
42 min - Lindås straffebom
58 min - 2-0 Øyvind Nordvik
68 min - 3-0 Ingvar Vik Nilsen (Øyvind Nordvik)
79 min - 4-0 Øyvind Nordvik (Anders Engelsen)