Trenersignering!

Postet av Skogsvåg IL den 9. Jan 2019

Endelig kan Skogsvåg IL presentere ny A-lagstrener for kommende sesong. Som tidligere annonsert gav Ronny Sagstad seg etter forrige sesong. Inn som ny trener, kommer en spennende fremmannstormende trener i Eivinn Bendiksen.

Eivinn er en ung mann i treneryrket med sine 20 år, men har allerede 5.divisjonserfaring som trener da han tok over Nest Sotra 2 i sommer. Nå velger han å signere for Skogsvåg. Eivinn har allerede gjennomført ett par treninger med laget og vil i den nærmeste tiden bli kjent med gruppen. Mange nye fjes har det vært på treningene så langt i 2019 og jobben med å gjøre stallen klar til dyst i 5. divisjon er i gang. Nye signeringer er ikke langt vekke.

Eivinn var en lovende spiller i sin yngre karrière og spilte 3.divisjon med rekruttlaget til Nest Sotra. Da han var 18 år fikk han beskjed av legene at han ikke ville kunne satse på fotballen grunnet skader. Da valgte han å satse på trenerkarrièren. Han trente og trener fortsatt yngre lag i Nest Sotra, før han som tidligere nevnt tok over Nest Sotra 2 sommeren 2018. Skogsvåg vil nå være et steg videre i trenerkarrièren som kan blir en god karrière for Eivinn.

Skogsvåg valgte å gå for Eivinn etter et møte rett etter nyttår. Her presenterte han seg på en positiv måte og hadde allerede gjort en god forberedelse før møtet. I tillegg hadde han en klar og tydelig formening på hvordan Skogsvåg skal spille. Selv sin unge alder kunne man tro han hadde holdt på med dette over en lengre periode. Han er en ung og sulten trener som kommer til å bruke mye tid og energi på å gjøre en best mulig jobb.

Dette kommer til å bli en spennende sesong!