G06: Kamp mot Sotra Orkan Foldnes Blå

Postet av Skogsvåg IL den 8. Mai 2015

Vi startet i vår velkjente 1-2-1 formasjon med Matias C i mål, Tobias som midtstopper, Benjamin og Erik-Andreas på hver sin kant på midten og Mathias E på topp.

Spillerne startet med full tenning, tilsynelatende uanfektet av vær og vind. Og vi tok oppskriftsmessig ledelsen etter en elegant scoring av Benjamin Selstø etter ca 5 minutters spill.

Det blåkledde bortelaget utlignet like etter til 1-1 og lagene scoret deretter annenhver gang frem mot pause. Slik at når kampens gode dommer blåste av første omgang stod det 6-6.

Vi brukte pausen til å gå gjennom lagoppstillingen og de forskjellige arbeidsoppgavene på nytt, og startet andre omgang med de samme 5 som startet første.

De visste nå at dette ville bli noen tøffe 25 minutter, men at hvis vi holdt konsentrasjonen helt inn, kunne vi dra seieren i land.

Og det ble tøft. Andre omgangen ble preget av forspilte sjanser og en del korte skadeavbrekk. Med 5 minutter igjen å spille stod det fremdeles 6-6, og mange trodde dette ville bli sluttresultatet.

Men så, to raske scoringer av Tobias og Mathias, og vi leder 8-6. En redusering av bortelaget i sluttminuttene hjalp lite. Når dommeren blåser av kampen står det 8-7 til Skogsvåg/Telavåg, og sesongens 2. seier av 2 mulige er et faktum.

Ekstra hyggelig er det at vi fikk hele 5 forskjellige spillere på scoringslisten denne kampen.
(Benjamin, Oskar, Mathias (2), Erik-Andreas (2), Martin og Tobias.)
Flere av spillerne fortalte etter kampen at de ikke merket noe til regnværet, og DET er et tegn på at de har hatt en bra opplevelse.

Jan Erik Bergfjord
Trener