Dramatisk og høy temperatur da dame jr. møtte Nymark

Postet av Skogsvåg IL den 23. Jul 2015

Vi var nok mange som trodde vi var møtt opp på feil bane da Nymark sin svart/hvite arme av "juniorspillere" stod på motsatt halvdel. Ikke siden Sovjet og DDR-tiden har jeg sett større og eldre juniorspillere enn det våre motstandere hadde tatt med seg. For å si det som en av SIL spillererne så treffende sa - skal ikke si hvem av naturlige årsaker - "Hjelpe meg, hun ene hadde jo flere rynker enn mamma."

Så da jeg forklarte reglene for bruk av overårige spillere fallt nok dette tungt for brystet for lagledelsen og vi fikk servert en del usaklige uttalelser som jeg ikke skal gjengi her. Så stemningen mellom laglederbenkene var nok av den heller kjølige sorten.

Men SIL spillerne lot seg ikke prege av det som skjedde, og tok tak i kampen fra start. Allerede etter 7 minutter kom første målet og 10 min etter kom mål nr 2. Deilig. Nymark reduserte en gang, men kort etter ny scoring til SIL og Skogsvåg foran med 3-1.

Og like før pause skjer det at vår keeper (for anledningen Trine på utlån fra jentelaget) sender i vei en lang klarering som etter 2 "pakk" går rett i mål!!! og 4-1 til Skogsvåg til pause.

2 omgang starter med et massivt Nymark press som ikke gir uttelling, men vi er dyktige nok til å kontre inn 2 kjappe mål og dermed 6-1 til Skogsvåg midtveis i omgangen. Det punkterer nok kampen og vi slapper litt av og gir Nymark muligheten til å score de 2 siste målene slik at sluttresultetet blir 6-3 til Skogsvåg.

Målscorere for SIL: Karine (2), Ragnhild (2), Synnøve (1) og Trine!!!! (1)

Hele laget reiste seg mesterlig etter avsporingen sist, men forvaret som bestod av Camilla og Stine Merethe + Trine i mål (alle fra jentelaget ) leverte en spesiell praktfull og solid kamp.

Med tanke på vorspielet smakte denne seieren ekstra godt, og vi håper nå at alle supportere av Skogsvåg stiller opp og heier oss frem på neste kamp.

Den går hjemme førstkommende lørdag 27 mai mot Os kl 13.00

24.05.2006 21:00