Ny seier til SIL Lillegutter_95

BILDØYGRUSEN
8. mai 2007
Foldnes SVART - SIL 5-7

Det ble nok en god kamp for SIL Lillegutter_95. Helt siden starten har dette laget nesten gjort som de ville på banen og seiersifrene har ofte vært tosifrete.

Men et par lag har guttene hatt problemer med. I kveld gikk kampen mot et av disse lagene på Bildøygrusen.

Klart tap
I fjor tapte SIL klart tilsvarende bortekamp mot Foldnes_SVART. Skogsvåglaget ble da totalt overrumplet av et kjapt, godt organisert og vellspillende Foldneslag.

Respekten forsvant
I år hadde trener og Skogsvåglaget gjort hjemmeleksen sin. SIL presset fra start og fikk et forholdsvis tidlig mål. Men som ofte i fotball kom reduseringen til 1-1 kjapt. Etter dette ble det stillingskrig og lagene gikk til pause med 2-2 i protokollen.

Ny taktikk
I pausen endret treneren laget til en mer offensiv formasjon. Dette var lurt, for nå tok SIL over kommandoen. Presset ble høyere og vi fikk se mer skudd fra distanse. SIL Lillegutter_95 vant til slutt kampen fortjent 5-7 over Foldnes_SVART.

08.05.2007 22:00