Kjekt på Norway Cup!

Postet av Skogsvåg IL den 6. Aug 2015

Forrige uke gikk Norway Cup av stabelen. Skogsvåg stilte med et G14 og et J13 lag i tillegg til samarbeidslaget J16 Sund/Skogsvåg.

Alle lagene med foreldre og søsken budde sammen på Vestby hyttepark kun 10 minutter unna Tusenfryd. En flott plass hvor alle spillere kunne henge sammen og kose seg hele uken!

Skogsvåg J13:

Laget fikk en trå start på cupen med et 4-0 tap i åpningskampen mot et meget sterkt Junkeren lag.
Jubelen skulle dog ikke være langt vekke, for i andre kamp storspilte jentene mot Høybråten og Stovner IL og kunne innkassere første Norway cup seier med småfine 3-0!
I siste gruppespillkamp ble det gamle storlaget Lyn for sterke. Men en 3.plass og fint utgangspunkt foran b-sluttspillet! Gruppen viste seg å være ganske jevn.
I første utslagsrunde røk dessverre jentene ut mot Tertnes. 4-2 ble tapet og dermed slutt for Norway cup 2015.

Skogsvåg G14

Første kamp for guttelaget var mot Hetlevik som laget også spiller mot i serien her hjemme.
Vårkampen endte med et 8-2 tap, men kampen på Norway cup ble mye tettere!
Skogsvåg hadde ledelsen 2-1 til pause og burde kanskje hatt et mål til, men det stod dessverre ikke helt ut og etter mye sjanser både for Skogsvåg og Hetlevik endte kampen 3-2 til Hetlevik.
Andre kampen var mot Sjåk-Lom. Her holdte Skogsvåg lenge med, men på slutten så rant det inn bakover og endte til slutt med 7-1 tap.
Siste gruppespillkamp var mot Lyn, et lag som satser og en klubb med mange talent. Guttelaget ingen unntak. Her fekk Skogsvåg en leksjon i hvordan fotball spilles på høgt nivå. 17-0 ble tapet.
Første utslagsrunde ble spilt mot et Ghanesisk lag som kaller seg Christ the King IS i en ganske møkkete bane. Skogsvåg ledet store deler av kampen og ved kampslutt stod det 3-3. Avgjørelsen kom i andre golden goal omgang der Ghaneserne scorer målet som sendte de videre.

Sund/Skogsvåg J16

Samarbeidslaget var heldig å få hele 4 gruppespillkamper. Cupen begynte med et 10-0 tap mot Skedsmo. Kamp nr. 2 var mye jevnere og jentene spilte en god kamp tross 3-0 tap mot Raufoss.
Kamp nr. 3 var de nærme seier, men da ingen av lagene klarte å score så endte det 0-0.
Pilen pekte mot seier foran siste gruppespillkamp og det var nettopp det som skjedde.
Bryne ble overvunnet med en finfin 3-1 seier.
Det skulle bli et knepent 1-0 tap som sendte jentene ut av cupen for denne gang. Åsane som satser sterkt på kvinnesiden ble akkurat for sterke!

Selv om ikke resultatene var de aller beste kunne man bare se smil og latter blant Skogsvåg gjengen. En minnerik tur for veldig mange og vi ser allerede frem til neste år!