Sesongoppkjøring for 2006-guttene

Postet av Skogsvåg IL den 24. Apr 2016

Siden nyttår har vi trent både inne i gymsalen på Telavåg Skole, i Sundhallen og ute på Skogsvåg Stadion. Vi har i tillegg spilt treningskamper mot lokale lag og deltatt i tre cuper. To av dem i løpet av de siste to helgene.

I løpet av høsten i fjor økte troppen til 20 spillere, slik at når seriekampene starter i uke 17, er vi påmeldt med to lag à 10 spillere. Her er troppen:

Bak fra venstre:
Jan Erik (trener), Benjamin, Erik-Andreas, Jonas, Vegard, Mikal, Mathias D, Mathias E,
Erik-Isak, Johannes og Stian (trener)
Foran fra venstre: Martin, Kristoffer, Tobias, Sondre, Kasper, Nikolai, Alexander.
Liggende foran, Matias C.(Ikke tilstede da blidet ble tatt: Denis, Oskar og Dennis.)

Fotograf: Hjelpetrener, Trond Inge Selstø

Tertnes 3v3 Cup

Lørdag 16. april deltok vi på Tertnes Cup på Astveit Idrettspark. Dette er et litt speiselt arrangement der det kun er 3 spillere på banen samtidig, og det spille på små mål. Hvert lag kan ha èn innbytter og kampene varer i 7 intense minutter.Vi meldte på 3 lag som spilte 5 kamper hver.

Totalt på lagene våre ble det flere tap enn seire, og det ble en del småskader mot slutten. Men det var en veldig artig og lærerik opplevelse både for små og store. Veldig bra gjennomført arrangement av Tertnes og 3v3 Norge. (www.3v3.no)

Bilder fra Tertnes Cup:

Åstveit Idrettspark. En stor bane delt inn i tolv små for anledningen. Det var rim på kunst-gresset da vår første kamp startet på 09:00, men det ble etter hvert en veldig fin lørdag.

Skogsvåg/Telavåg mot et av utallige Tertnes-lag.

Erik-Andreas scorer mot Tertnes.

Full innsats fra alle gir resultater.

Matias i tøff duell med en Hovding-spiller. Tobias følger med.

Oskar, Matias og Tobias.

Telle Cup

Lørdagen etter, den 23.04. var det duket for Telle Cup på Skålvik-banen.

Vi stilte med 2 lag à 8 spillere i denne turneringen. Begge lag hadde kamper før kl 09, så for 2. lørdag på rad var vi tidlig på’an. Og tradisjonen tro lavet det ned med snø denne morgenen. Det gjorde forholdene litt spesielle under de første kampene, siden de ikke klarte å måke alle banene. Men forholdene var heldigvis like for alle, og våre to lag startet med uavgjort mot Skjergard og seier over Sotra SK.

Deretter fulgte to tap for det ene laget og to seire for det andre laget. Til tross for varierende resultater var det mye positivt å ta med etter disse to helgene. Vi ser at vi i perioder klarer å gjøre ting i kamp som vi har terpet på på trening. Og ikke minst, vi har kanskje to av Sotras største keepertalenter på laget. Veldig gøy å se, og vi gleder oss til fortsettelsen.

Bilder fra Telle Cup:

Fotballkamp i slutten av april. Hvor er ballen?

Til tross for ufyselige forhold var det ingenting å si på innsatsen eller humøret.

Begge 2006 lagene spiller årets første seriekamp på Skogsvåg Stadion 26. april kl 17.30
Kom gjerne og se på!

Tekst og Foto: