Ny seier for A-laget

Postet av Skogsvåg IL den 29. Apr 2018

Det ble en skikkelig knokkelseier for A-laget da Eidsvåg ble slått 2-1 i Eidsvåg. Det ble en tøff kamp med mye underholdning for publikum.

En tropp med mange skader og spillere på reis, var det en tynn stall som reiste til Eidsvåg. Halvor Sandtorv fra Sund Sportsklubb var med og bidro i 13-mannstroppen til denne kampen. Det ble en tøff bortekamp på en bane vi har tidligere slitt på. Tøft, ja det ble gjennomgående i denne kampen.

Torleif Nesse var endelig tilbake mellom stengene, og han måtte tidlig i action. Eidsvåg presser Skogsvåg bakover, men godt forsvarsspill og keeperspill hindrer Eidsvåg i å ta ledelsen. Midt i omgangen snapper Øyvind Nordvik opp slurv i Eidsvåg-forsvaret, kommer alene med keeper og på kaldt og rolig vis setter han ballen forbi Eidsvåg-keeperen. Skogsvåg fikk løftet spillet høgere på banen, noe som gjorde at Eidsvåg fikk mer rom bak forsvaret. En blanding mellom godt keeperspill og litt flaks, gjør at vi går til pause med en 1-0-ledelse.

Så kom en underholdende omgang: Ikke mange minutter ut i andre omgang spiller Skogsvåg/Sund 2 seg fint opp på høyresiden. Erik Grindheim legger et flott innlegg til Andre «Mini Børnes, som på flott vis breisider inn dobling av ledelsen. Laget fortsetter i denne perioden og er bra med i kampen.

Litt senere får Eidsvåg straffe. Dette er vi blitt så vandt med nå, og Torleif Nesse er nede og får ballen vekk. Nok en redning på straffe fra våre keepere!

Etter ca. 15 minutt ut i andre omgang får Erik Grindheim sitt andre gule for dagen, og vi måtte spille siste halvtimen med en mann mindre. Da tok Eidsvåg over kampen igjen og det ble trykk mot Torleif Nesse i SIL/SSK 2 målet.

Etter ca. 70 minutt slipper vi inn vårt første mål for sesongen og Eidsvåg får sin fortjente redusering. Eidsvåg får blod på tann etter dette og har et massivt press, men med heroisk innsats, offervilje og knallhard kjemping av samtlige ti hvitkledde (bortedrakt), så hindrer vi Eidsvåg-utligningen.

I slutten av kampen er Øyvind Nordvik og Sander Moe begge farlige fremfor Eidsvåg-målet, og på slutten kom det flere muligheter for å punktere kampen. Kampen ender 2-1 i favør Skogsvåg/Sund 2.

Dette ble nok en seier og fortsatt tabelltopp for laget. Neste søndag kommer Telavåg 2 på besøk og dette blir en kamp du virkelig ikke vil gå glipp av!!

Eidsvåg 1-2 Skogsvåg

26 min - 0-1 Øyvind Nordvik
49 min - 0-2 Andre Børnes (Erik Grindheim)
55 min - Straffebom Eidsvåg