A-laget fosser videre!!

Postet av Skogsvåg IL den 10. Jun 2018

Igjen kunne A-laget juble for nok en seier, og står dermed med 21 av 24 mulige poeng! I dag var Ole Fredrik Midttveit med da han stod over Sund-kampen på fredag. Det resulterte i ikke mindre enn fire nettkjenninger!

Laget reiste den korte veien til Straume i viten om at det ville bli en tøff kamp! Sotra 3 stilte med et godt mannskap der mange har og kunne spille fotball på et høgere nivå. Dette kunne, som trener Ronny Sagstad sa før kampen bli en snubletråd. Heldigvis hadde ikke tidligere seirere og tabellplassering noe innvirkning på laget, som i dag jobbet til seg en ny seier.

Kampen begynner på verst tenkelig måte allerede etter 5 minutter. Da kommer Sotra 3 med sine raske offensive spillere i bakrom og setter ballen forbi Thorleif Nesse i Skogsvåg/Sund-målet. I minuttene som fulgte er Sotra farlige på kontringer og i bakrom, men Skogsvåg/Sund 2 tar mer og mer over spillet. De skaper noen får små farligheter, men sliter litt i siste tredjedel av banen.

Det går over en halv time før laget skulle komme til det store, men då kom det i både pose og sekk! Først blir Ole Fredrik Midttveit spilt igjennom Sotra-forsvaret, er kald og setter ballen forbi keeper. Ikke mange minutter senere får laget en straffe. Etter mye frem og tilbake setter Ole Fredrik denne, og kampen er snudd.

Ikke nok med det, så kommer det et flott angrep før dommeren blåser i fløyten til pause. Her jobber Karl-Magnus Ødegaard ballen inn på midten før han setter opp et angrep. Kjetil Foldnes sender ballen forbi keeper og mot dødlinjen, men Ole Fredrik er der igjen og setter ballen i det åpne nettet. Et såkalla «ekte hattrick» fra Ole Fredrik.

Andre omgang starter litt roligere enn avslutningen på første omgang. Det går en del tid med mye spill på midten. Vi måtte vente en god halvtime før det ble litt action igjen.

En lang ball blir stusset fra en Sotra-forsvarer, Ole Fredrik kommer bak og snapper ballen freamfor keeper og setter den igjen i det tomme buret. Etter Ole sitt 4. mål var det nok. Han blir byttet ut, mettet av mål!

På tampen av kampen har Skogsvåg/Sund 2 noen muligheter til å øke ledelsen, men det ender 4-1 i en god kamp fra de grønnkledde!

Nå retter vi blikket mot neste kamp, som er den siste før sommerpausen, i det som igjen blir en toppkamp mot Bergen Nord hjemme kl. 16.00 på søndag.

Da er det kamp om serieledelsen gjennom sommeren!