Tap i toppkamp!

Postet av Skogsvåg IL den 20. Aug 2018

Det ble et noe ufortjent 1-0 tap i høstens første kamp for A-laget. Laget burde minst fått med seg et poeng fra kampen som ble avgjort i første omgang etter en straffescoring fra Austrheim.

En fullstappa garderobe og fulltallig tropp var klar for å øke serieledelsen søndag kveld i hjemmeoppgjøret mot serietoer Austrheim. En lang sommer er over og den spennende høsten er i gang. Dessverre startet høsten ikke i favør A-laget.

En jevnspilt første omgang der Skogsvåg har et par sjanser og Austrheim viste kontringsfotball. Etter 17 min. får Austrheim straffe av den noe billige sorten. Denne setter de kontrollert i nettet og tar en viktig ledelse. Mye dueller og lite finspill preget kampen generelt sett. Man kunne se at dette var første kamp etter sommerpausen.

Andre omgang kommer Skogsvåg seg litt lenger oppover på banen. og utover omgangen skaper de sjanse på sjanse. Stolpen, en god Austrheim-keeper og marginer var det som stod i veien for både utligning og et vinnermål. Austrheim skaper lite farligheter, men jobber iherdig.

De har en 100 %-sjanse fem minutter før slutt, der Skogsvåg-keeper og forsvarer kolliderer og Austrheim er gjennom på åpent mål. Men en fantastisk jobb av resten av forsvaret og udyktighet fra Austrheim-angrepet gjør at det ikke blir dobling av ledelsen.

Skogsvåg har to stolpeskudd og flere store muligheter til utligning på tampen, men det ville seg ikke for laget denne søndagen. Austrheim knappet innpå og er bare to poeng bak i skrivende stund. Dette blir en spennende høst!

Gledelig er det å se et comeback på Bernt Andre Sangolt! Han er en bauta som laget vil ha god nytte av i løpet av opprykkskampen i høst.