Målshow i ny seier!!

Postet av Skogsvåg IL den 17. Sep 2018

A-laget tok nok en seier da Nordre Holsnøy kom på besøk til Skogsvåg Stadion søndag kveld. Det skulle løsne litt fremover, men det ble også flere baklengsmål enn normalen i år!

Det hadde vært en regnfull dag, men værgudene må ha vært på Skogsvåg sin side, for det var flott spillvær da kampen foregikk. Med flomlys og seinkamp bød det opp til mange mål og tidvis flott fotball.

De første 20 minuttene var lite underholdende, men Nordre Holsnøy skulle få kampens første mål. Et frispark fra skrått hold legges inn foran mål, hvor en Nordre Holsnøy-spiller stusser ballen i lengste hjørne forbi keeper Thorleif Nesse. Etter målet kommer a-laget seg til hektene igjen og tar mer over kampen.
Etter halvtimes spill kommer det et skudd fra Ingvar Vik Nilsen som keeper redder, returen kommer til Preben Hammersland som enkelt styrer denne inn i det åpne målet. Lagene var dermed like langt!
A-laget kjører på for enda en scoring før pause, men klarer ikke å sette sjansene som de kommer til.

I andre omgang skulle det åpne seg mer opp. Etter 55 minutter kommer Thomas Hukkelås på høgre side, ligger ballen inn, og Preben Hammersland styrer innlegget videre til Øyvind Nordvik som setter ballen fra rundt straffemerket. Bare to minutter senere får en Nordre Holsnøy spiller stå alene på 16 meter, vende om og skyte ballen i venstre hjørne, 2-2! Nesten fra avspark kommer det en lang ball fra Anders Engelsen som Øyvind Nordvik header over keeper, Preben Hammersland kommer fra dypet og jobber ballen inn i mål!

3 mål på 3 minutter! Ti minutter senere skulle det smelle igjen. Øyvind Nordvik får ballen på mellom 20 og 25 meter og plasserer ballen over en halvdistansert keeper og i nettet til 4-2. En komfortabel ledelse, og denne kunne økt, men det skulle heller bli spenning igjen. Etter 78 minutter får Nordre Holsnøy straffe til store protester fra Skogsvåg. Denne blir på sikkert vis satt i nettet og de siste 10 minuttene ville foregå med spenning. Det helt store presset fra Nordre Holsnøy kom ikke og Skogsvåg kunne på ny feire en ny seier!

Nå nærmer det seg «job done» fra Skogsvåg sin side, men vi venter i spenning på om Sund holder seg i 4. divisjon. For på grunn av samarbeidet Sund 2, så kan ikke begge lagene ligge i samme divisjon.

Lørdag 22. september blir det busstur til Masfjord/Gulen. Ønsker du å være med å støtte laget er det plass i bussen. Gå inn på Facebook-siden til Skogsvåg IL for mer informasjon og påmelding.