Status friidrett

Postet av Skogsvåg IL den 26. Sep 2019

Styret i Skogsvåg IL har i en tid jobbet sammen med friidrettskretsen for å få hjelp til å dra i gang friidretten i klubben igjen. Dette er et ønske fra klubben, unger som ønsker å trene og kretsen. Som klubb er det trist at vi har et anlegg som står ubrukt.

Det kretsen kan tilby er trenerkurs til trenere. I tillegg vil de komme ut med gode trenere for å hjelpe oss og komme i gang. I tillegg kan de tilby at krettslaget kommer på besøk for å skape litt liv å rør på anlegget. Krettslaget til Hordaland er det beste Norge har, så dette hadde vært stas.

Men for å få til dette er vi avhengig av at noen kan si seg villig til å være trener for friidretten. Vi i styret håper på å få engasjert tre personer som kan ta seg av dette. Grunnen til at vi vil ha tre trener er at da blir ikke belastningen så stor for den enkelte, og vi håper det vil føre til at dette blir et tilbud som vil gå over tid.

Som sikkert mange har fått med seg, så var det hærverk på anlegget i sommer, der nedsprangsmatten til høydehopp ble satt fyr på. Dette var høyst beklagelig, da det blir en unødvendig og uplanlagt utgift for idrettslaget. Vi får noe igjen fra forsikringen, men må også dekke en del selv. Styret har satt i bestilling en ny matte, så det vil komme på plass etterhvert. Når det gjelder tartandekket, så jobber forsikringen med å skaffe et firma som kan ordne dette. Dette går sin gang.

Håper med dette at noen kan melde seg som interessert til å trene friidrett. Vi i styret og kretsen vil gjøre vårt beste for at dere skal få det til og at vi som idrettslag skal kunne tilby friidrett for våre medlemmer igjen. Hvis vi får noen interesserte, så er kretsen klar til å komme ut til oss og holde trenerkurs før jul.

Kenneth Rokkan
Leder, SIL