SKOGSVÅG TOPPER TABELLEN

Postet av Skogsvåg IL den 22. Jul 2015

Av Roger Førde

Etter å ha slått Nordre-Fjell 4-2 borte har Skogsvågs stolte sønner nå inntatt tetplassen i sin pulje.

2. pinsedag var det duket for lokaloppgjør mot Nordre Fjell på Ågotnes gress. Imponerende mange sundsokninger hadde tatt turen for å se de grønne måle krefter mot et Nordre Fjell-lag som har sanket uventet mange poeng i innledningen av sesongen. De få røde tilhengerne som hadde møtt opp øynet lite håp om poeng da Kalvenes` helter ledet 2-0 før 10 minutter var spilt. Vidar Foldnes ordnet 1-0 etter ett kjapt, presist frispark fra Herman Sangolt. Like etter byttet de to roller. Foldnes slo en presis ball inn bak fjellsokningenes forsvar, som Sangolt fikk en lang tå på slik at det stod 2-0. Bortelaget skapte mange sjanser før pause og burde ledet med mer enn to mål til pause. I stedet fikk Nordre Fjell en redusering av det billige slaget like før pause.

De siste 45 startet noe tafatt fra bortelagets side, og etter rot inni Skogsvågs 16-meter utlignet Morten Solsviks mannskap. En periode etter utligningen dabbet kampen av, helt til målmaskinen Roger Ekren våknet og nikket en godt slått corner fra Håkon Landro, til ellevill jubel fra fra bortelagets mange oppmøtte supportere. 4-2 kom på samme måte. En god innsvinger fra eldste Landro endte på hodet til effektive Ekren på bakre stolpe, som sendte kula i en lekker bue over hjemmelagets fortvilte keeper.

Dette var en sterk borteseier av Skogsvåg på en middelmådig dag. Det gode spillet uteble i lange perioder, men laget skaper sjanser og scorer mange mål. Trepoengeren på Ågotnes var definitivt en lagseier, men jeg vil trekke frem Michael Sangolt som gjorde en solid jobb på de grønnes sentrale midtbane.

Forhåpentligvis tar enda flere turen når Kalvenes` målkåte menn møter Njardar/Tysnes hjemme på Skogsvåg stadion på lørdag (14/6) kl 1500. Kanskje Vest Nytt også tar turen til en forandring....

10.06.2003 20:00