Hedlemyrsløpet 2005, en heller våt fornøyelse

Postet av Skogsvåg IL den 22. Jul 2015

Etter noen dager med fint vær, kom regnet tilbake for fult på søndag.

En suksess
Selv med dårlig vær på løpsdagen 4.september, stilte mange deltakere og tilskuere opp på løpet. Det ble litt mindre deltakere i år enn i fjor, men arrangementet må allikevel karakteriseres som en suksess.

Talenter
I år fikk vi se noen nye, svært gode talenter. For eksempel løp Solveig Lie Onstad inn på den meget sterke tiden 8,31 på distansen 2,1 km. Med den tiden ville hun kommet langt opp på listene i senior klassene.

Resultater 2005 - Resultater 2004

LES OGSÅ

Vått og kummerlig for sekretariatet
Generalen på jobb
Med løpsgeneralen, Eivind Sangolt på jobb, måtte resten av staben improvisere. Det ble trangt og tildels vått for sekretariatet i varebilen.

Her ser vi fra venstre: Mikal Landro, Linda Sangolt, Kari Sangolt, Anne Berit Sangolt og Rolf Sangolt.

Fotballen dominerer
Som i de fleste klubber i Norge er fotball en dominerende idrett i SIL. Som et forsøk på å stimulere allidretten i laget, har styret bestemt at alle medlemmer i SIL slipper å betale startkontigent for å delta på de to årlige løpene SIL arrangerer - nemlig "Sotramila" og "Hedlemyrsløpet".

Starten går

Starten
Det ble kalt og ufyselig for de 48 løperne som stilte til start. I år stilte det deltakere i fem klasser. Man kunne velge mellom en eller to runder - henholdsvis 2,1km og 4,2 km.

Hard konkurranse med b.a. Vestkystfestivalen og andre arrangement - samt det stygge været gjorde nok sitt til at deltakelsen ble litt mindre i år enn i fjor.

Våte og trøtte løpere mot mål.

"Gamle gutta" stilte opp

Det er lenge siden vi sist så Nils Landro løpe Hedlemyrsløpet. I år nøyde han seg med en runde i styggeværet og han fikk tøff konkurranse av ungdommen.

Vinner og andre mann mot mål. Herrer 4,2 km
Herrer - 4,2 km
I klassen for herrer 15 år og eldre - 4,2 km ble det en tøff kamp om seieren helt til mål.

Den mangeårige vinneren, Olav Benjaminsen måtte tilslutt se seg slått av Torbjørn Lie Onstad.

04.09.2005 23:00