KRETSMESTERE!

Postet av Skogsvåg IL den 23. Jul 2015

Dette er Hordalands beste småjenter i 7-er klassen. Imponerende sesong!

Det er bare å bøye seg dypt ned og bukke. For makan til sesong som disse jentene har levert har eg aldri opplevd maken til! Først vinner de Etne-cup, så tar de seriemesterskapet og deretter spiller de seg frem til finalen i kretsmesterskapet. Dagen før finalen vinner de Spekkhoggercupen i sin klasse (oppvarming?)...for så å vinne kretsfinalen med imponerende 4-1 over Smørås. Men det var en litt nervøs gjeng som kom til Tertnes finaledagen. Gledelig var det å se at Albright ordfører hadde tatt turen for å se alle Sund-lagene som skulle spille.

Flere enn treneren måtte på do et par ganger, og foreldre og besteforeldre trippet nervøst rundt. Men vi brukte mye tid på å prate oss "nedpå", så vi var noenlunde avslappet ved kampstart. Roald som har mye av æren for 91-jentenes ferdigheter, var med og gav gode råd, både til spillere og Tobben. Etter litt smårot i begynnelsen, så festet vi litt bedre grep om kampen. Da 1-0 scoringen kom var vi utrolig lettet. Skuldrene datt nedpå og vi kunne spille med litt større selvtillit. Etter første omgang ledet vi 2-0, og jentene skjønte at dette var fullt mulig å dra iland. Etter 3-0 scoringen var vi ikke lenger i tvil. Selv om vi "slappet" litt vel av på reduseringen til 3-1, så kom vi sterkt tilbake med 4-1 like etterpå etter frispark fra Stine Merethe. Når dommeren blåste av var det liksom ikke til å tro at vi var Kretsmestere. Men så kom jubelen.

Bak dette resultatet ligger mange timer med trening. Klubben må få gratulere alle dere trenere som jobber med barnefotball, især dere som har vært borti dette laget underveis. Uten den innsats som har vært gjort tidligere hadde det ikke vært mulig for meg å føre laget til topps. Det arbeidet som andre trenere har gjort før meg har gjort det enkelt å lede laget. Spesielt med det treningsgrunnlaget som Roald Turøy har lagt. I tillegg alle dere andre rundt laget, Audun som har trent 92-93 med meg, og hjelpeapparatet rundt.

Men uansett er det jentene selv som har æren. Dette er så knallbra at eg finner ikkje alle ordene eg skulle brukt. Men eg har lyst å si: Stå på videre, fortsett med den spillegleden dere har, og det er ikke siste gang Skogsvåg har et lag i kretsfinalen!

For Skogsvåg IL

Tore Bjørn Viksøy