Sølv i Lærdal Cup

Postet av Skogsvåg IL den 23. Jul 2015

Vi er godt fornøyd med innsatsen etter helgens kamper og Lærdal cup kan trykt anbefales (selv om vi godt kunne tenkt oss litt justeringer på kampoppsett). Vi var totalt sett nesten 40 stykker (derav 17 spillere) som overnattet på motellet på en flott campingplass i Lærdal.

Motstanderene i cupen er av god klasse og både Mathopen og LøvHam holder ett veldig høyt nivå i Hordalandsfotballen i 94-klassen og utfordringen ble ikke noe mindre av at LøvHam stilte med flere 93 kretslagsspillere på sine lag. Gøy å prøve seg mot de beste på alderstrinnet over, selv om det ble fysisk tøft til tider. Vi fikk også føling med en del skader og Mats spilte kun fem minutter i første kamp før turneringen var over. Flere andre slet også med belastningsskader som ble værre og værre utover i cupen med ett tett kampprogram. De viste seg at når vi kom til finalen var 17 mann i minste laget og finalen kunne fort tippet andre veien med de tre faste, som ikke var med til Lærdal, på plass. I tillegg var vi millimetre (1 mål i hvilken som helst kamp) fra å få en mye lettere vei til finalen, både i forhold til motstander og ikke minst pause fra semi til finale. F.eks Adrian aleine med keeper mot Osterøy da felles sluttsignalet gjallet over Lærdal, eller satt en av de 5-6 sjanse vi hadde mot LøvHam 1 i innbyrdes oppgjør, irriterende ......Nå måtte spille finalen direkte etter semifinalen, mens LøvHam hadde fått en god pause og samtidig kvilt sine best etter 5-0 over Osterøy i sin semi. Vi var nok ett hakk vassere en LøvHam i innledende kamp men i finalen var dette snudd på hodet.

Finale : 2-1 til Løv-Ham etter 2-0 til pause. En fortjent seier selv om vi reiste oss etter pause, reduserte og jobbet knallhardt (både gule og røde kort) for å få inn målet som hadde gitt oss ekstra omganger. For vår del ble kampen preget av skader mm. og i andre omgang hadde vi kun 2 ekstra midtstoppere tilgjengelig på benken. Men de som var utpå gav ikke opp og 2.omgang må sies å være bra etter forholdene.

Semifinale : 1-0 over Mathopen. Januario scoret målet etter innlegg fra Remy. Vi hadde bra kontroll i denne kampen og ledet 3-0 på corner og Mathopen kom ikke til noen store sjanser. I andre enden av banen reddet bl.a. en av våre spillere en heading fra Remy på streken. Men Mathopen er gode og med kun 1-0 var det kamp helt inn.

Både Skogsvåg og LøvHam endte opp med 11 poeng i puljespillet. Nr 3 ble Mathopen med 7 poeng og nr 4 ble overraskende Osterøy.

Innledende kamper :

Mathopen 1-1. Bra kamp for vår del selv om Mathopen scoret på sin eneste sjanser. Vi hadde trykket i hele kampen og Jakob scoret etter en av Erik sine mange presise cornere denne helgen.

LøvHam3 2-1. LøvHam scoret også på sin eneste sjanse i kampen og vi presset voldsomt og ballen gikk i stolpen og rett utenfor en rekke ganger før vi fikk inn målene de siste fem minuttene. Januario og Remy hadde ett mål hver og hver sin assist.

Lærdal 5-1. God kontroll og bra spill offensivt med 5 mål og endra flere sjanser. Defensivt derimot var vi ikke fornøyd. Mål av Jakob, Erik, Januario, Olivier L og Olivier N.

Osterøy 4-0. Vi har stigning i programmet og vinner kontrollert. Mål av Remy, Januario og to av Olivier N. som nå var flyttet fram som spiss. Assist fra Remy, Erik og Januario.

LøvHam1 0-0. LøvHam åpnet best men etter 7-8 minutter byttet vi 3-4 mann og overtok kampen fullstendig. Vi hadde 6 cornere som alle var farlig (redninger på strek flere ganger) og var aleine med keeper to ganger uten å få mål mens LøvHam hadde ingen store sjanser. Totalt sett en meget god kamp mot en veldig bra motstander.

13.08.2007 14:00