Kort oppsummering av sesongen 2015 for gutter 2006

Postet av Skogsvåg IL den 4. Nov 2015

Samarbeidslaget Skogsvåg/Telavåg gutter 06 har hatt en fin sesong. I skrivende stund består laget av av 20 spillere, hvorav fire har opphav i Telavåg.

Det høye antallet spillere gjør at vi har deltatt med to lag i de siste cupene vi har vært med på, og at vi sannsynligvis kommer til å melde på to lag til serien neste år. Dette forutsetter at vi får noen flere foreldre med i trenerteamet. Dette er noe vi får se på utover høsten og vinteren.

Sesongen 2015 startet med Kiwi Cup i Sundhallen 7. februar. Selv om vi ikke var like mange spillere den gang som nå, stilte vi med to lag for at guttene skulle få spille mest mulig.

Deretter deltok vi på Framo Cup på Liland idrettsplass den 12. april. Også her med to lag. Guttene var veldig enige i at det er gøy å møte nye lag vi ikke har spilt mot før.

Deretter var det Voss Cup 12.-14. juni. Som alltid er dette sesongens store høydepunkt.
Har skrevet en mer detaljert rapport fra denne helgen tidligere.

I år deltok vi i Brann Cup for første gang. Kampene ble spilt på Nymark 15.08. med premieutdeling inne på Brann stadion etterpå. Premiene ble delt ut av Brannspillerne Jonas Grønner og Kristoffer Larsen, noe som ble satt stor pris på av alle.

I forkant av Brann Cup ble alle påmeldte lag tilbudt billige billetter til kampen Brann-Åsane som ble spilt onsdag 5. august. Alle deltakende spillere ble også invitert ut på banen i pausen under den kampen. En artig opplevelse for store og små.

Vi liker å spille cuper, og meldte oss også på Hetlevik Cup på Askøy som ble avholdt siste helgen i september. Av alle cupene vi deltok i år var dette den vi oppnådde de beste sportslige resultatene i.

Sesongen ble avsluttet forrige helg med Spekkhogger Cup på Skogsvåg stadion. Et eventyr i et fryktelig vær, og med blandete resultater.

Innimellom alle cupene har vi også spilt seriekamper. Av ni kamper totalt ble det fem seire og fire knepne tap. Den 10. kampen ble avlyst to ganger på grunn av at motstanderen (Hjelteryggen) ikke klarte å stille lag.

Vi trener to ganger i uken på Skogsvåg Stadion, noe vi vil forsette med i hvertfall ut november måned.

Mvh.

Jan Erik Bergfjord