Treningskamp mot Nest 2

Postet av Skogsvåg IL den 16. Mar 2018

Skogsvåg/Sund 2 3-1 Nest Sotra 2

A-laget spilte en god kamp som endte med en sterk seier mot antatt bedre motstand. Vi hadde et godt organisert defansivt spill, en krigersk midtbane og et farlig offensivt angrep som gjorde at Nest Sotra ikke fikk kampen på sine premisser.

Skogsvåg åpner scoringsprotokollen med et fint angrep som avsluttes av Erik etter flott innlegg fra Ingvar. Vi er trygge bakover og farlige fremover, og kunne i første periode av kampet laget flere mål. Vi burde økt til 2-0 med Øyvind, men en tvilsom offsideavgjørelse hindret det.

Før pause kommer Skogsvåg langs venstre kant, skjærer innover og blir tatt innenfor sekstenmeteren. Karl Magnus er kald og sikker, og sender Skogsvåg til pause med 2-0.

I andre omgang er Nest Sotra mer offensiv og kjører kampen i perioder. De får uttelling et stykke ut i omgangen. Nest får blod på tann og sender mange fremover. I stedenfor en stilling på 2-2, kjemper Skogsvåg inn 3-1, noe som også blir sluttstillingen.

Nå blir det noen treningsuker før det igjen er kamp etter påske. Vi nærmer oss seriestart!