Ny seier i en real krigekamp!!

Postet av Skogsvåg IL den 3. Jun 2018

Det var igjen duket for kamp i sommervarmen, denne gangen mot våre naboer Sartor! Som så alltid, var A-laget klar for en jevn og tett batalje mot Straumelaget, og det innfridde igjen!

Costa del Sotra innfridde igjen og serverte flott vær for tilskuere, kanskje litt for varmt for spillerne, vertfall når en visste dette ville bli et hardkjør fra start til slutt. Kampen starter med mye dueller og få muligheter. En kunne se at kampen betydde mye for begge lag. Kanskje ikke mye finspill, men en kunne ikke klage på innsats og vilje utpå banen. Utover omgangen kommer Sartor frempå et par ganger. Stolpen står i veien på et frispark fra 18 meter og på påfølgende corner. Skogsvåg/Sund får senere et frispark. Dette slår Jørgen Kristiansen fint inn i feltet. Ballen er innom to Sartorspillere før den går i nettet. Dommeren registrerte målet til slutt som et selvmål, til Jørgens store frustrasjon.. Omgangen ender med en ledelse til A-laget.

Etter sidebytte kommer Sartor med et press og får tidlig uttelling. En Sartorspiller sleiver ballen i en bue over en overrasket keeper, som ikkje når ballen. Kampen jevner seg ut etter hvert og begge lag kniver om ledelsen. Kampen vipper frem og tilbake. Skogsvåg/Sund 2 får et nytt frispark som gir uttelling. Jørgen slår et nytt presist legg. Denne gangen treffer legget Anders Engelsen sitt hode som styrer ballen i Sartor målet. Skogsvåg/Sund 2 klarer å drepe kampen etter 2-1 ledelsen. Ledelsen blir ikke truet nevneverdig. Et tett og intens kamp bikker A-laget sin vei denne gangen og serieledelsen er nå på 3 poeng til Sartor og Bergen Nord 2.

Neste søndag er det nytt lokaloppgjør, når vi igjen tar turen til Straume. Da er det de blå, Sotra 3 spillerne som står på motsatt banehalvdel.

Sartor 1-2 Skogsvåg/Sund 2

35 min 0-1 Selvmål (Jørgen Kristiansen)
48 min 1-1 Sartor
75 min 1-2 Anders Engelsen (Jørgen Kristiansen)