For en vårsesong!! A-laget flyr videre

Postet av Skogsvåg IL den 17. Jun 2018

Nok en gang viser A-laget hva de er laget av! I dag måtte tabelltoer Bergen Nord 2 reise hjem uten poeng. Etter 0-0 til pause skrudde A-laget opp tempoet i andre omgang.

Målscorerne, Øyvind, Kjetil og Anders.

Til tross for Voss cup og VM, møtte mange opp til gratis kaffe og kake. Det var en fin ramme rundt det som både var en toppkamp, sekspoengers kamp og siste kamp før sommerpause. Kun resultatet kunne ødelegge denne dagen, men A-laget ødela ikke stemningen.

Kampen begynner i et meget høgt tempo. Et meget sterkt Bergen Nord 2 lag, med flere spillere fra sitt A-lag som leder 4. divisjon, åpnet offensivt. Et som vanlig godt Skogsvåg/Sund 2-forsvar, holdt godt tett og slapp BN 2 lite til.

Fremover ble det ikke skapt så veldig mange store muligheter i første del av første omgang. Dog åpnet kampen seg mer inn mot pause. Skogsvåg/Sund 2 tar mer over kampen og skaper sjansene. Litt for hett ble det for en BN 2 spiller som pådrar seg to gule kort i løpet av omgangen. BN 2 blir redusert til ti mann og måtte gå til pause i viten om at det ville bli en tøff 2.  omgang.

Andre omgang lever lenge. Et press fra Skogsvåg/Sund 2, og farlige kontringer fra BN 2. Mye godt spill fra SIL/SSK 2 fører til noen farligheter, men ikke før ca. 70 min kommer uttellingen.

En millimeterpresis corner blir slått av Jørgen Kristiansen. Ballen finner Anders Engelsen som header kontant ballen i mål!

Etter målet faller BN 2 nedpå og et par minutt seinere får Øyvind Nordvik (som for øvrig spilte mot tidligere lagkamerater) ballen gjennom BN 2 forsvaret. Han er som vanlig kald i avslutningen og dobler enkelt ledelsen.

SIL/SSK 2 kjører på videre og har flere gode muligheter til å øke ledelsen. Det skulle komme enda et SIL/SSK 2 mål før slutt! Kjetil Foldnes kommer mot dødlinjen venstre side inne i sekstenmeteren. Han finter vekk BN 2-spiller, skjærer litt inn og sender ballen i motsatt side av målet. En komplett kveld for a-laget som igjen holder tett bakover! Kampen ender 3-0 i den fine sommerkvelden.

Vårsesongen kan nesten ikke beskrives! Kun et surt tap borte mot Nordre Holsnøy står i veien for ein feilfri vår. Den utrolige defensive statistikken taler nesten for seg selv. Kun syv mål på ni kamper har laget sluppet inn, men laget skal ikke ligge på latsiden i sommer, og høsten skal forberedes!

Nå er det et par måneder pause, før høsten kommer og opprykk/nedrykk skal avgjøres! Vi håper enda flere ønsker å komme å se på det spennende som skal skje til høsten!!

Et av mange Skogsvåg-angrep i 2. omgang.