Siger i lokaloppgjeret

Postet av Skogsvåg IL den 13. Jun 2015

Skogsvåg vann 3-1 over Nordre Fjell 2. Målscorarane var Kenneth Sangolt, Ole-Morthen Telle og Andre "Mini" Børnes.

Det var duket for et flott lokaloppgjer på Skogsvåg Stadion lørdag 13. Juni kl. 13.00. Sola tittet frem i store deler av kampen, og sola skein for heimelaget denne dagen.

Kampen startet jevn, og ingen av lagene klarte å ha det store overtaket, selv om Skogsvåg var det førende laget. Etterhvert i omgangen tok Skogsvåg mer og mer over kampen. Sjansene ble større og større. Så kom første Skogsvåg-scoring. N/F-keeper får et skudd på seg som han gir retur på, og lille kjappe Andre er på returen og setter den enkelt i det åpne målet.

2-0 kommer før pause. Dette er et meget flott mål av Skogsvåg laget! Godt spill på venstresiden fører til at Kim Rabben kommer seg igjennom langs kanten, og fosser frem helt til hjørneflagget hvor han går forbi en motspiller og kommer seg litt inn i banen langs dødlinjen. Ballen blir da spilt inn 45 grader hvor Kenneth Sangolt ligger og lurer og setter den flott i nærmeste hjørne utagbart for keeper. Omgangen avsluttes, og en komfortabel Skogsvåg-ledelse ble tatt med inn i pausepraten.

Andre omgang starter med et aggressivt N/F-lag, men det var Skogsvåg som fekk omgangens første mål. Ole Morthen blir spilt fint gjennom, og får akkurat tak i ballen før keeper fanger den, til tross for skrå vinkel og et par N/F spillere som hadde kommet seg heim på plass skyter Ole. Ballen går via en forsvarspiller og i mål.

Nordre Fjell får et trøstemål, men klarer ikkje å true med comeback.
En viktig trepoenger, og med seier i siste kamp før ferien så er Skogsvåg tilbake i gamet.