Første gutteseier!

Postet av Skogsvåg IL den 28. Apr 2016

Gutter 02 laget spilte tirsdag sin tredje kamp for sesongen. Etter å ha spilt begge sine to første kamper 4-4 ble det endelig en seier for guttene!

Innbyttere: Adrian, Thomas H og Thomas S

Med to ultraspennende kamper innledende i sesongen ble det litt mindre spenning under tirsdagens kamp mot Lyngbø på Lyngbø idrettsplass.

Kampen startet meget bra for Skogsvåg. Etter to minutter får Skogsvåg et frispark som settes i aluminiumen. Etter dette scorer Skogsvåg 2 mål, signert Mads og Hallvard.

Etter dette får Lyngbø gjøre som de vil i 5 minutter og kommer da tilbake til 2-2. Heldigvis kommer ledelsen tilbake da Petter kommer alene med keeper og lobber ballen fint over sisteskansen.

Før omgangen var over scorer Skogsvåg to nye mål signert Hallvard og Petter, som gjør at Skogsvåg går til pause med 5-2.

Andre omgang blir litt roligere. Men Skogsvåg øker ledelsen etter at Petter får sitt tredje for dagen, til 6-2.

Lyngbø kommer litt inn igjen i kampen og reduserer til 6-3, men Petter ødela den lille spenningen med å vise hvem som er målkonge, da han puttet sit fjerde for dagen!

Etter dette tetter Skogsvåg igjen bak, men skaper mange sjanser fremover. Resultatet kunne og burde vært mye styggere for Lyngbø sin side.

(liten smell for denne snap senderen, 7-3 var nok det riktige)

Laget begynner å ta steget videre. Ballspillet blir bedre og bedre for hver kamp og i denne kampen er det Skogsvåg som spiller den fineste fotballen! Laget er ikke vandt med å være det ballspillene laget, men tiden og mye pasningstrening betaler seg i disse dager.

Det er også godt å se at med en så liten tropp som vi er, at alle stiller på kamp hver bidige gang! Selv vår keeper Leif-Joakim som i de to første kampene var skadet, møter opp og bidrar på sidelinjen!