Grei gjennomkjøring av jenter 17!

Postet av John Ivar Halvorsen den 23. Mar 2021

Samarbeidslaget Skjergard/Nordre Fjell/ Skogsvåg (SNS) jenter 17 spilte fredag 19 mars treningskamp mot Sotra i idrettsparken.

Tidligere i år har de kun spilt en intern kamp slik at jentene så frem til å kunne spille mot Sotra for å se hvor de står.

Kampen ble spilt over 3 omganger og jentene viste fra start at de var påskrudd. Trener Kim Rune Hellesund ga jentene tre oppgaver til kampen.

#1 - True Bakrom

#2 - Vending av spill

#3 - 10sek (gjenvinning)

Første omgang ble jevnspilt men det var Sotra som gikk opp i ledelsen først men våre jenter ga aldri opp og når dommer blåste av 1 omgang var stillingen 1-1. Sotra hadde nok bedre pasningskvalitet i laget men SNS jentene gjenvant ballen ofte og truet bakrom flere ganger.

2 omgang hadde sine sjanser men ble en stillingskrig som endte 0-0.

I 3 omgang skulle det virkelig løsne for jentene som hadde flere gode samhandlinger som medførte store sjanser. Omgangen endte 0-4 og SNS vant fortjent 1-5. Trener Johnny Asphaug var spesielt fornøyd med at alle skåringene kom fra fem ulike spillere.

Kim Rune Hellesund var fornøyd med at jentene var gode på gjenvinning og at flere av målene kom som et resultat av at man truet bakrom.