Før sesongen A-laget

Postet av Skogsvåg IL den 6. Apr 2015

Sesongen nærmer seg! Da er det greit å se litt på motstanderne a-laget møter denne sesongen.
Allerede på lørdag sparkes det igang. Vanskelig å tippe og å finne informasjon om lagene. Det er uansett gjort et forsøk. Vi ønsker alle velkommen på kampene både hjemme og borte. Kiosken er åpen på alle hjemmekamper, "De skal få både vafla, kaffi og bolla". Kampoversikt finner du lenger nede.

6.div Menn avd. 03:
BI Bergen
Inter Bergen
Kringlebotn
SK Mann
Mathopen
NNH 3

Nordre Fjell 2
Nore Neset
Sandviken 2
Skogsvåg

BI Bergen:
Studentene fra BI kom på en heller svak 6 plass i en ellers så svak avdeling i 6. divisjon forrige sesong. Galgen som vant avdelingen suste gjennom denne avdelingen uten problemer og vant ganske klart! Vanskelig å finne noe særs
informasjon om laget, men det vi vet er at det kan variere veldig fra år til år på slike student lag. Her er det mye utskiftninger hvert eneste år. Ikke mulig å finne noen treningskamp resultat foran denne sesongen. Skogsvåg sesongåpner
mot BI Bergen, noe som kan være en fordel da det nok er mange nye fjes som ikke har spilt fotball sammen så alt for lenge.

Inter Bergen:
Rykket ned fra 5.div foran denne sesongen. Endte opp med sisteplass og 10 poeng, et godt stykke opp til sikker plass. Vil nok være et sterkt lag uansett om ikke mange har valgt å forlate klubben. Det er et stort sprang fra 6.-5.divisjon slik man kan se det de siste årene. Ikke mange lag har lykkes i å holde seg etter opprykk.

Kringlebotn:
Måtte igjennom en kvalifisering for opprykk til 6.div forrige sesong da de endte på en 2.plass i sin avdeling. Vanskelig å si hvordan de takler en høgere divisjon, men vil ikke akkurat være med i kampen om opprykk, men hvem vet? Med 5-0 seier over Hasund Hund og tap mot Søfteland, så hjelper det ikke akkurat i å plassere de på ferdighetsskalaen. Spennende oppgjør i vente her for Skogsvåg da det er første gang Skogsvåg møter dette laget.

SK Mann:
Et lag som er kjent fra en del år tilbake for a-laget. Men som ikke har vært motstander de siste årene. Mann kom på 6. plass i avd. 4 forrige sesong. De var da i pulje med NHH3 som ble litt for sterke for mann i begge oppgjørene. Tilbake i 2009/2010 kunne man se at Mann var en enkel motstander for Skogsvåg. Resultat som 7-0 dukket opp og kun en uavgjort på 6 oppgjør tilsvarte det, men det er mange år siden, nå varierer resultatene for Mann enda, men som menn flest så vet man ikke hvor man har Mann.

Mathopen:
Er et godt kjent lag for a-laget. De siste årene har kampene mellom lagene vært utrolig jevne, med unntak av et hele 7-1 bortetap to sesonger siden. Forrige sesong ble det uavgjort borte og overtids seier hjemme. I TBWL denne vinter/våren måtte en spesiell ekstraomgang skille lagene. Dette er oppgjørene du bør få med deg om du ønsker spenning! Mathopen kjempet lenge om opprykk i den enormt jevne kampen om opprykk og kvalik i Skogsvågs avdeling i fjor.

NHH 3:
Kom på 4. plass i samme avdeling som Mann forrige sesong. Her og er det studenter og mye utskiftninger i laget for hvert år. Vanskelig å plassere de. Ingen treningskamp resultater finnes heller for å kunne se hvordan de fremstår. Skogsvåg har tidligere møtt NHH 3 og de er alltid et habilt lag, men som sagt det kan variere fra år til år.

Nordre Fjell 2:
Eneste lokale laget som A-laget møter denne sesongen. Også et ganske kjent lag. Et meget varierende lag også. Forrige sesong endte NF2 bak Skogsvåg på tabellen, i Skogsvåg ble det hele 4-0 til NF2, på Ågotnes ble det 5-3 til Skogsvåg. Vi så to vidt forskjellige lag møte til kamp da. Om dette skjer i år vites ikke. Ingen resultat fra treningskamper å finne, men dette er et lag som nok må kjempe om å holde seg i 6.div i år også.

Nore Neset:
Er nok avdelings favoritt denne sesongen. dette året ble det bestemt at Søre Neset og Nore Neset ble ett og samme lag. Bee lagene hang godt med i 6. div og sammen vil de bli sterke! Kom til finalen i TBWL, tapte den ganske klart 6-2 mot arrangøren Tornado Bergen, men hadde en rekke meget imponerende resultat på veien til finalen! Blir meget overrasket om ikke Nore Neset rykket opp denne sesongen.

Sandviken 2:
Rykket opp fra 7. div foran denne sesongen. Vant 10 av 14 kamper, men alltid vanskelig å plassere nyopprykkede lag. Ingen opplysninger om laget, ei heller treningskamp resultat. Plassering avhengig-er om det brukes førstelagsspillere eller ikke. Førstelaget spiller i 3.div og spillere derifra vil være solide forsterkninger. Kanskje de kan bruke noen av Sandvikens eminente damelag?

Skogsvåg:
Laget er klar for å revansjere en heller så svak sesong i fjor. Hadde en del gode resultat i treningskampene som feks. 6-4 mot 5.div laget Sædalen, 7-1 mot Galgen 2 og et brukbart 0-0 resultat mot opprykkjagede og avdelings kollega Mathopen. Dessverre har resultatene dalt dess nærmere sesongen har kommet. 8-2 tap mot Sund og 4-1 tap mot Viggo har gjort at Skogsvåg vil vise seg fra en bedre side da det hele sparkes i gang på lørdag. Troppen er relativ lik som forrige sesong, men endelig har en keeper kommet inn, da Adrian Børnes er på lån fra Sund hvor også høyreback Sander Landro også har meldt sin adkomst.

Tabelltips:
1. Nore Neset